donderdag 24 augustus 2023

un abreuvoir à mouches

een open wond
('een drinkplaats voor vliegen')

Het is misschien een beetje een smerig verhaal, maar dit heb ik dertig jaar geleden zelf meegemaakt. Toen ik in 1993 de overdekte markt van Ouagadougou (Burkina Faso) bezocht, werd ik daar achtervolgd door een buitengewoon opdringerige kaartenverkoper. Op een gegeven  moment was ik zo geërgerd dat ik het op een lopen zette. Daarbij zag ik twee grote handvatten over het hoofd van een kar die over het 'trottoir' geparkeerd stond. Ik was in grote vaart, struikelde erover en haalde beide knieën daarbij open. Binnen de kortste keren hadden tientallen vliegen de wonden ontdekt en dagenlang was ik voortdurend bezig de massa's vliegen die zich te goed deden aan het wondvocht van mijn knieën af te slaan. Het kriebelde als de ziekte. Ik gooide daar ook steeds sloten ontsmettingsmiddel over. Verbinden had geen zin: alles zweette en bewoog ik er voortdurend weer af. Het is uiteindelijk gelukkig wel allemaal weer goed gekomen.

volgende keer:
walsen we de boel plat...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten