woensdag 9 januari 2019

faire son trou

zijn plekje veroveren
('zijn gat/kuil maken')

De beloofde 'billenverhalen' (histoires de fesses) laat ik maar even voor wat ze zijn, want ik word sinds mijn vorige foto, die volgens mij alleen maar hilarisch was, ongeveer ieder uur achtervolgd door Facebook. Laten ze zich eens druk maken over alle hatemail en gewelddadige posts die er geplaatst worden in plaats van over een paar blote billen die duidelijk met toestemming van de bezitter zijn geplaatst met een volstrekt onschuldig doel, maar genoeg daarover. De Amerikaanse preutsheid zal ik wel nooit begrijpen... Ik heb geen zin om mijn eigen graf te graven, zoals de man op het plaatje lijkt te doen. De uitdrukking verwijst overigens naar kleine dieren (nee, niet naar Duitsers op het strand...) die zich een veilig plekje verschaffen door een kuiltje te graven. In de figuurlijke betekenis gaat het om materiële welstand en maatschappelijk succes.

volgende keer:
gaan we op onze achterste benen staan, al was het maar om het idiote beleid van Facebook... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten