woensdag 5 augustus 2020

a beau mentir qui vient de loin

wie van verre komt, kan veel verhalen / heeft goed liegen
('heeft mooi liegen die van verre komt')

Als mijn verre reizen dit jaar waren doorgegaan, had ik enthousiast kunnen vertellen over de marsipulami die ik in Madagascar had gezien, de uitgestorven gewaande dodo die ik toch maar ineens op Mauritius had ontdekt. En wie weet met welke explosieve verhalen ik thuis had kunnen komen na mijn verblijf in Libanon...
Ja, wie ver van huis gaat, kan het thuisfront verrassen met de meest onwaarschijnlijke verhalen, hoewel dat met de huidige communicatiemogelijkheden een stuk moeilijker en overtuigender is vol te houden dan in de tijd toen deze uitdrukking ontstond. Niemand kon het immers gaan verifiëren.

volgende keer:
ligt ons iets zwaar op de maag...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten