zondag 3 april 2022

panneaux insolites : réservé aux enseignants

alleen voor docenten

Misschien moet ik toch emigratie overwegen. Al 35 jaar probeer ik tevergeefs een vrije dag in het weekend voor elkaar te krijgen, maar dat lukt gewoon niet met de werk- en correctiedruk van een docent in Nederland. Je moet gewoon altijd te veel doen. Misschien kan ik met deeltijdpensioen de werkweek wat verkorten? Maar als ik dit bord bekijk, dan lijkt het erop dat de werkdag voor Franse docenten inmiddels behoorlijk is verkort. Kennelijk kunnen alleen docenten hun auto neerzetten op een parkeerplaats waar je niet langer dan een uur mag staan. Of vindt men het daar inmiddels volstrekt normaal dat ze na iedere leswisseling even snel hun auto gaan verplaatsen? Of is dit niet een parkeerplaats bij een school? Dan is de situatie niet veel anders dan bij ons, maar is het bij iedereen doorgedrongen dat je zo'n parkeerplaats alleen kunt toevertrouwen aan docenten, aangezien die toch niet meer dan 1 uur vrije tijd hebben per week. Geloof me, ik heb prachtig werk, maar van de absurde werkdruk word je soms een beetje cynisch...

volgende keer:
gaan we geld witwassen... 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten