zaterdag 7 oktober 2023

dessins humoristiques : comment tes gosses imaginent ta jeunesse

hoe je kinderen zich je jeugd voorstellen

... als je hen vertelt dat je 40 jaar bent. Ik herinner me zelf inderdaad nog een versje dat ik voor mijn moeder maakte dat eindigde met de regel 'En hoe oud is mama nu... al 37, hu!' waarbij dat 'hu' niet alleen een gevalletje rijmdwang was, maar ook de afschuw over haar aanstaande dood uitdrukte, die bij zo'n astronomische leeftijd uiteraard niet lang op zich zou laten wachten. Gelukkig hield ze het nog een halve eeuw vol. 
Wat moeten diezelfde kinderen zich wel niet voorstellen bij mijn eigen jeugd, nu ik de drempel van 60 jaar al ruime tijd geleden gepasseerd ben. Zou je dan een plaatje met dinosauriërs moeten afbeelden? Of eencelligen in de oerzee?

volgende keer:
bespreken we de kwaliteit van het water...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten