donderdag 28 oktober 2021

marchand de sommeil

huisjesmelker
('slaapverkoper') 

In feite doe ik al een beroep op slaapverkopers - handelaren in melatonine, cbd-olie e.d. verdienen fortuinen aan mij - maar in Frankrijk zou ik bedrogen uitkomen. Een marchand de sommeil verkoopt namelijk geen slaapmiddelen, maar krotwoningen tegen te hoge prijzen. Daarin vind je inderdaad eerder slapende vleermuizen zoals op het plaatje. Waarom een huisjesmelker in het Frans een marchand de sommeil genoemd wordt, is mij niet duidelijk. Als ik het slachtoffer van zo iemand was, zou ik vast geen oog dicht doen van het idee dat ik me zo heb laten bekopen, maar ja... wat is voor mij geen reden om me uit mijn slaap te houden?...

volgende keer:
heb ik mijn ogen in mijn zak...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten