vrijdag 8 maart 2024

avoir les pieds carrés

                                                niet kunnen voetballen

('vierkante voeten hebben')

Tijdens het filmfestival wordt mij vaak gevraagd of ik al vierkante ogen heb. Daar heb ik geen last van. Vierkante voeten daarentegen heb ik zeker, althans volgens de Franse betekenis daarvan. Ik heb helemaal niets met voetbal. Als ik op tv een groen scherm zie, schakel ik automatisch over op een ander kanaal. Zie ik tijdens een wandeling kinderen voetballen op een veldje, dan loop ik liever een blokje om. Stel je voor dat er een bal mijn richting uit rolt en dat ik dan geacht word die terug te schoppen. Vreselijk. Radioprogramma's die onderbroken worden voor voetbalnieuws, afschuwelijk gewoon. Nee, dan stem ik met mijn voeten...

volgende keer:
eten we een gutmensch-sandwich...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten