zaterdag 9 maart 2024

panneaux insolites : un sandwich aux gens bons

gutmenschenbrot

'Wie te aardig is, laat zich uiteindelijk altijd de kaas van het brood eten (lett. 'als men te aardig is, wordt men uiteindelijk altijd opgegeten'). Dat is het boterham-met-tevredenheid-syndroom.' Ik heb helaas niet echt een goede vertaling kunnen vinden voor het laatste woordspel en beveel me aan voor suggesties. Er staat sandwich aux gens bons (lett. 'het goede-mensen-broodje' of 'gutmenschenbroodje') maar klinkt precies als sandwich au jambon ('broodje ham').

volgende keer:
moet ik een oplossing vinden voor mijn kapotte printer...

1 opmerking:

  1. Ik weet geen geschikte vertaling voor die woordgrap maar het gesproken Frans geeft vaak aanleiding tot misverstanden die soms hilarisch zijn. Leuke voorbeelden bij marc_tourneboeuf op Instagram

    BeantwoordenVerwijderen