donderdag 26 januari 2017

quand on parle des autres, on parle de soi

wat je zegt dat ben je zelf
('als je over de anderen praat, praat je over jezelf')


Als je veel over anderen te zeggen hebt, wil dat nog wel eens vooral iets zeggen over wat je zelf bezig houdt en zeg nou zelf, of we het nu willen of niet, we zijn natuurlijk voortdurend allemaal met onszelf bezig, de een wat meer dan de ander. Le chat hiernaast is wat dat betreft een aardige variant van het aan Bomans toegeschreven 'ik wou dat ik twee hondjes was, dan kon ik samen spelen': 'als ik iemand anders was geweest, dan was ik misschien mijn vriend geworden.' hoewel uit de eerste uitspraak misschien meer eenzaamheid spreekt en uit de tweede zelfgenoegzaamheid?

volgende keer
Kun je in het Frans ook in de goot eindigen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten